واکسن گارداسیل

در این مقاله سعی داریم به شما در مورد واکسن گارداسیل توضیحات کاملی دهیم و اطلاعات شما را از این واکسن و لزوم واکسینه کردن خود بگوییم پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.
واکسن گارداسیل یکی از انواع رایج واکسن های HPV است.این واکسن چندین سال می شود که از تولید آن گذشته است و عمر زیادی ندارد و می تواند از بیماری هایی نظیر زگیل تناسلی و انواع سرطان ها از جمله سرطان دهانه رحم پیشگیری نماید.تزریق این واکسن به افراد مبتلا به بیماری زگیل تناسلی تاثیری در روند درمان ندارد اما می تواند از ابتلا به انواع دیگر ویروس ها پیشگیری کند.

واکسن گارداسیل چیست؟!

همانطور که می دانید در دنیای امروز زگیل تناسلی و زگیل مقعد یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی هستند.پس باید برای این بیماری یک چاره این یافت می شد که خوشبختانه با تلاش پزشکان و محققان واکسن گارداسیل اختراع شد تا از این بیماری پیشگیری شود.گارداسیل نوعی از واکسن های HPV است که در برابر نوع خاصی از این ویروس صرفا محافظت ایجاد می کند و مانع بروز این بیماری می شود.
گارداسیل شامل 4 نوع ویروس 6 ،11 ،16 و 18 است.این طیف گفته شده از شایع ترین ویروس ها هستند که در بین آنها ویروس 6 و 11 از ویروس های شایع است که عامل اغلب زگیل های تناسلی می باشد و ویروس های نوع 16 و 18 عامل ایجاد سرطان دهانه رحم هستند.
اما نکته جالب در مورد ساخت این واکسن این است که برخلاف دیگر واکسن های تولید شده شامل ویروس کشته شده یا ضعیف شده این بیماری نیستند بلکه شامل ذراتی شبیه ویروس پاپیلومای انسانی است و از پروتئین دیواره خارجی ویروس مشتق می شود.

برای دریافت مشاوره و تزریق و دریافت واکسن گارداسیل تماس بگیرید :02188563242

واکسن گارداسیل را چه کسانی و در چه سنی باید تزریق کنند؟!

این دارو به جز افرادی که باردار هستند ،در دوران شیردهی به سر میبرند و دارای نقص سیستم ایمنی برای همه افراد حداقل بالاتر از 9 سال قابل تزریق می باشد.اما بهترین سن برای تزریق و دریافت واکسن گارداسیل طبق توصیه ها قبل از سن شروع فعالیت های جنسی و قرار گرفتن در معرض این ویروس است.
پس طبق حرف های گفته شده بهترین سن برای تزریق واکسن به زنان سن 11 سالگی به بعد تا حدود 26 سالگی است این سن برای مردان از 10 سالگی تا 21 سالگی می باشد.البته امکان تزریق این واکسن به افراد تا 45 سال نیز وجود دارد.

تاثیر واکسن گارداسیل بر روی زگیل تناسلی چیست؟!

این واکسن قادر است در برابر دو نوع 6 و 11 از این ویروس های که در بالا توضیح داده شد که اغلب عامل ایجاد زگیل های تناسلی است مقاومت ایجاد کند.پس واضح است که اگر فرد قبل از ابتلا به ویروس زگیل تناسلی این واکسن را تزریق کنید می شود احتمال ابتلا به زگیل تناسلی را تا 90% کاهش داد.توصیه می شود که تزریق توسط پزشک انجام شود.

برای دریافت مشاوره و تزریق واکسن گارداسیل با شماره زیر تماس بگیرید:02188563242

چند بار نیاز به تزریق این واکسن است؟! محل تزریق واکسن کدام قسمت بدن است؟!

این واکسن بر روی عضله بازو تزریق می شود.گارداسیل در سه نوبت و هر بار 0.5 میلی لیتر تزریق می گردد که پس از دریافت نوبت اول به فاصله دو ماه از تزریق اول و نوبت سوم به فاصله شش ماه از تزریق اول است.تاثیر این دارو حداکثر هشت سال گزارش شده است.

هرآنچه باید درمورد HPV و درمان آن بدانید.

میزان اثر بخشی واکسن گارداسیل چقدر است؟!

آمار و داده های به دست آمده از نتایج تزریق این واکسن نشان داده است که این واکسن به شکل کاملا تأثیرگذاری در پیشگیری از زگیل تناسلی،تغییرات پیش سرطانی و بروز و ایجاد ضایعات پیش از سرطان تاثیر بسزایی دارد.

عوارض واکسن گارداسیل چیست؟!

بعد از تزریق این واکسن به مدت 15 دقیقه در صورت بروز عوارض از طرف پزشک مورد بررسی قرار بگیرید.طبق آمار به دست آمده عوارض این واکسن بسیار خفیف بود (97% از موارد) تنها در 3% باقی مانده امکان بروز عوارض ناچیزی دارد، مانند:
•غش و سرگیجه
•درد در محل تزریق
•سردرد
•تهوع
•تب
•تورم
•خارش
در کل توصیه می شود در صورت بروز هر کدام از علائم بالا به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

با تشکر از صرف وقت و مطالعه مقاله ما
جهت کسب اطلاعات و اخبار بیشتر پیگیر مقالات و شبکه های اجتماعی ما باشید.
آرزوی ما سلامتی شماست.

doctor alireza_rezaei وب‌سایت

‫4 نظر

  • Im pretty pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new stuff on your blog.

  • Good post. I certainly appreciate this website. Continue the good work!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *