وازکتومی

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد عمل وازکتومی به شما بدهیم تا شما به آگاهی در مورد سلامت و روش درمان های خود برسید پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
عمل وازکتومی چیست؟!
ساختار بیضه ها در آقایان به صورت است که اسپرم ها می توانند توسط دو لوله از آن ها خارج و حمل شوند. روشی برای پیشگیری از بارداری وجود دارد که وازکتومی نام دارد که در طی آن رگ های وابران که ممکن است تحت عنوان رگ های وازودفران نیز شناخته شوند، بریده شده و از این روش میتوان گفت امکان حمل اسپرم از طریق لوله های گفته شده از بین خواهد رفت. به صورت طبیعی هر کدام از بیضه ها دارای یک رگ وابران هستند که طی عمل وازکتومی قطع می شوند و توانایی باردار کردن یک مرد را از بین خواهند برد.


روش انجام عمل وازکتومی به چه صورت است؟!
عمل وازکتومی می توان گفت تقریبا یک عمل نسبتا ساده است که توسط متخصص مجاری ادراری یا اورولوژیست انجام می شود.
عمل وازکتومی را می توان به دو روش انجام داد که البته در هر دو روش نیازی به بیهوشی کامل فرد نیست. با این حال، برای اینکه بیمار دردی احساس نکند، لازم است تا پزشک با استفاده از داروی بی حسی، کیسه بیضه را به صورت موضعی بی حس نماید.

روش اول :
روش اول که رایج ترین روش هم می باشد به این صورت است که پزشک ابتدا دو برش کوچک بر روی بیضه که به رگ وابران دسترسی پیدا کرده و آنها را قطع می کند سپس با دستگاه مخصوصی انتهای رگ ها سوزانده و مسدود می گردد در آخر پزشک باید برش ها را با نخ بخیه و یا چسب پوست کامل ببیندد این روش برای بیضه دیگر عیناً تکرار می شود.
روش دوم:
انجام عمل بدون استفاده از تیغ جراحی است و پزشک به جای برش یک سوراخ کوچک در یک طرف بیضه ایجاد می کند در حقیقت هدف بریدن و حذف قسمت کوچکی از رگ وابران است پس پزشک از راه سوراخ باید این رگ را پیدا کندو از سوراخ خارج و در آخر آن را بسوزاند یا گره بزند و به جای خود برگرداند این روش مانند روش اول عیناً برای بیضه دیگری انجام می گیرد.


میزان بازده عمل وازکتومی چقدر است؟
عمل پیشگیری از بارداری وازکتومی به عنوان یک روش دائمی شناخته می شود و اتفاقا بسیار موثر عمل می کند.
طبق آزمایشات تنها ۱۵ تا ۲۰ مورد بارداری تجربه میکنند آن هم بین ده ها هزار مورد.
عمل وازکتومی چه عوارضی دارد؟
در مورد عوارض جراحی می توان گفت که در روزهای بعد از عمل وازکتومی ممکن است کمی کبودی و تورم برای افراد به وجود آید البته بعد از دو هفته از بین می روند.البته در صورت دیدن مشکل سریعا به پزشک خود خبر دهید مثلا اگر خونریزی زیرپوستی دیدید که منجر به تورم و درد است به اورولوژیست خود اطلاع دهید .گاهی ممکن است در اثر عمل قطع رگ های وابران، اسپرم ها به درون بافت بیضه نشت کرده باشند و نوعی توده به نام گرانولوما ایجاد شود.

با تشکر از صرف وقت و مطالعه مقاله ما

جهت مطالعه مقالات بیشتر سایت ما را دنبال کنید و برای مشاهده نمونه کار های بیشتر پیگیر اینستاگرام و آپارات دکتر علیرضا رضایی باشید.

سلامت و پاینده باشید.

doctor alireza_rezaei وب‌سایت

‫4 نظر

  • Im pretty pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new stuff on your blog.

  • Good post. I certainly appreciate this website. Continue the good work!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *