پروتز آلت تناسلی

در ابتدای این مقاله باید ساختار آلت تناسلی را بدانید که فهم شما از این موضوع عمیق تر شود.آلت یک فرد شامل مجرای ادراری و قسمتی از دستگاه تناسلی می‌باشد . بافت آلت تناسلی مرد از دو سیلندر اسفنجی در قسمت بالای آلت و مجرای ادراری در قسمت پایین آلت تشکیل شده است. در زیر آلت تناسلی، بیضه قرار دارد. آلت جنسی مردان دارای یک بخش کلاهک مانند ، بدنه یا بخش استوانه‌ای شکل ، کیسه بیضه و دو بیضه می‌باشد.

پروتز آلت چیست ؟

پروتز آلت وسیله‌ای است که داخل آلت قرار داده می‌شود تا آقایان مبتلا به عدم نعوظ امکان انجام دخول و نزدیکی مناسب را داشته باشند. معمولاً پس از امتحان دیگر روش‌های درمانی اختلال و عدم نعوظ و موثر نبودن آنها توصیه می‌شود. برای قرار دادن پروتز در آلت باید عمل جراحی انجام شود.

چه کسانی می توانند از پروتز آلت استفاده کنند؟

اگر نمی‌توانید از دیگر روش‌های درمان اختلال نعوظ بهره بگیرید یا با استفاده از روش‌های مختلف هنگام رابطه جنسی به نعوظ کافی نمی‌رسید، پروتز آلت تناسلی را به شما توصیه می‌کنیم. از پروتزهای آلت می‌توان برای درمان موارد شدید عارضه‌ای استفاده کرد که باعث زخم شدن داخل آلت، کج و خمیده شدن آن، نعوظ دردناک یا بیماری پیرونی می‌شود.

در شرایط زیر با احتیاط و بررسی دقیق‌تر و بیشتری از پروتز آلت استفاده می‌شود:

• اختلال نعوظ موقعیتی که نتیجه مشاجره و زد و خورد باشد یا احتمال رفع آن و برگشت به حالت اولیه وجود داشته باشد.
  • عفونت‌هایی مانند عفونت ریوی یا عفونت مجرای ادرار
  • ابتلا به درماتیت (التهاب پوستی) و زخم یا ضایعه پوستی روی آلت تناسلی یا کیسه بیضه

انواع پروتز آلت :

انواع مختلفی از پروتز آلت وجود دارد که نوع مناسب آن با توجه به نیازها و ترجیح بیمار انتخاب می‌شود.  میتوان این پروتز ها را به سه دسته تقسیم کنیم :

غیر پمپی:

این نوع پروتزها دو استوانه‌ی منعطف هستند. در زمان رابطه می‌توان به کمک دست آن‌ها را صاف و در این حالت آلت را شرایط مناسب برای انجام دخول را دارد. در زمان اتمام رابطه نیز با کمک دست آن را خم کرده و به حالت عدم خمیده درآورد . هرچند استفاده از پروتزهای نیمه سخت بسیار آسان است، اما تحمل سخت بودن دائمی آلت برای بعضی از آقایان به ندرت ناراحت کننده است.

پمپی:

پروتزهای پمپی بسیار پرطرفدار بوده در زمان نعوظ با فشردن دکمه‌ی آن که در داخل بیضه قرار داده می شود پروتز پر از مایع شده و سفت و بزرگ می‌گردد و به کمک آن آلت در حالت نعوظ قرار می‌گیرد و در برابر مدل‌های غیر پمپی٬ بسیار پر طرفدار می‌باشند. این پرطرفداری به دلیل که عملکرد بسیار نزدیک این پروتز به حالت طبیعی آلت می‌باشد

پمپی مخزن جدا:

این نوع پروتز آلت تناسلی، کمی از پروتز پمپی ساده آن پیچیده‌تر می‌باشد. علاوه بر پروتز، یک پمپ و یک مخزن جداگانه نیز به همراه دارد. این مخزن، مزایای زیادی دارد. در این نوع مدل در زمان عدم نعوظ بر خلاف مدل غیر پمپی ، همانند نعوظ طبیعی٬ سیلندرهای آلت تخلیه شده و به طور کامل شل می‌شود. همچنین زمانی که نعوظ کاملی نمی‌خواهید، یک دریچه برای آزاد کردن فشار داخل دستگاه تناسلی وجود دارد و به کمک دکمه‌ی زیر آن می‌توان شدت نعوظ را کنترل کرد.

برای مشاهده ویدئوهای مربوط به پروتز آلت تناسلی کلیک کنید.

مراحل انجام عمل پروتز آلت :

1- تشخیص بیماری

2- خرید پروتز آلت

3- گرفتن نوبت جراحی

4- هماهنگی با شرکت فروشنده

5- جراحی

هزینه ی جراحی پروتز آلت :

قیمت پروتز آلت تناسلی را شرکت های فروشنده ی آلت تعیین میکنند و این قیمت نسبت به نوع پروتز و زمان جراحی شما متغیر است .

جهت مشاوره با دکتر علیرضا رضایی کلیک کنید.

مراقبت های بعد از عمل چیست؟

پس از جراحی ایمپلنت آلت باید دارو برای تسکین درد مصرف شود.
بیمار تا چند هفته درد خفیفی را حس می‌کند.
 سه تا چهار هفته پس از جراحی بخیه ها جذب خواهد شد و چهار روز پس از جراحی میتواند حمام داشته باشد .
همچنین لازم است به مدت یک هفته آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت مصرف شود.
پس  از معاینه ی اولیه نیاز است بیمار حدود ۶ هفته تحت نظر دکتر باشد و در این شش هفته لازم است بین ۱۰ تا ۱۵ روز یکبار به پزشک برای معاینه مراجعه نماید.
هفت تا ده روز پس از جراحی نیاز به استراحت مطلق می باشد. و از روز دهم  بعد جراحی فرد میتواند راه رفته و یا سر کار برود .
شش هفته پس از جراحی میتواند با  تایید دکتر رابطه ی جنسی داشته باشد.