بیوپسی بیضه(میکروتسه)

در این مقاله مانند بقیه مقاله ها سعی ما این بود که اطلاعات شما را از این نمونه برداری افزایش دهیم تا با دیدگاهی باز تر و آگاهانه به سمت زندگی سالم حرکت کنید.

اما سوال اول این است که چه زمانی نیاز به نمونه برداری از بیضه (بیوپسی بیضه) است؟!

در مواردی که تعداد اسپرم ها در آزمایش اسپرموگرام صفر است یا هورمون FSH افزایش یافته یا بررسی هورمونی نرمال است،نیاز به نمونه برداری از بیضه است. در حقیقت از این عمل برای ارزیابی دلیل مشاهده نشدن اسپرم در مایع منی استفاده می شود و درصورتی که در بررسی اسپرم مشاهده شود آن فریز و منجمد می کنند و برای روش های کمک باروری میکرواینجکشن (ICSI) استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: علت ناباروری در مردان چیست؟

روش جراحی چگونه است؟

این عمل جراحی به این صورت است که با یک برش حدود 1 سانتی متری روی پوست کیسه بیضه و سپس برش روی سطح خود بیضه صورت می گیرد و میتوان این عمل را با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. اما اگر نمونه برداری اولیه منفی باشد و اسپرم مشاهده نشود یا سایز بیضه ها کوچک باشد این بار عمل را با میکروسکوپ یا میکروتسه (Micro TESTE) تکرار می کنند که البته این بار با برش بزرگتری روی پوست و بیضه همراه است و با بزرگنمایی به وسیله میکروسکوپ بافت بیضه احتمال بیشتری برای وجود اسپرم ایجاد می کند.

روش نمونه برداری سوزنی بیضه (FNA) یا اپیدیدیم (PESA) :

در مواردی مانند زمانی که لوله واز تشکیل نشده یا کاندیدای گرفتن اسپرم از بیضه می باشد و فرد مبتلا وازکتومی شده یا حتی زمانی که بافت بیضه سرشار از اسپرم است می شود برای جلوگیری از نمونه برداری بیضه و کاهش هزینه و عوارض بعد از عمل از این روش استفاده کرد که با بی حسی موضعی انجام می گیرد و به این صورت است که سوزن به داخل بیضه یا اپیدیدیم وارد و مکش ایجاد می شود و سوزن مقدار کمی از بافت را به داخل سرنگ کشیده و بررسی آن با میکروسکوپ انجام می شود.

با تشکر از صرف وقت و مطالعه مقاله ما

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیگیر شبکه های اجتماعی ما باشید و برای دریافت مشاوره به بیو سایت مراجعه کنید.

سلامتی شما آرزوی ماست.

doctor alireza_rezaei وب‌سایت

‫4 نظر

  • Im pretty pleased to find this great site. I need to to thank you for ones time for this particularly fantastic read!! I definitely loved every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new stuff on your blog.

  • Good post. I certainly appreciate this website. Continue the good work!

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *