درمان دارویی سنگ کلیه

در این مقاله سعی دارین اطلاعاتی در مورد درمان دارویی سنگ کلیه در اختیار شما قرار دهیم؛ هرچند شاید این اطلاعات برای آگاهی شما به مناسب بنظر برسد اما کافی نیست و حتما باید با پزشک خود در ارتباط باشید و راهنمایی بگیرید.

جهت رزرو نوبت با آقای دکتر علیرضا رضایی کلیک کنید.

از کلیه ها به عنوان اندام لوبیایی شکل درطرفین ستون مهره یاد می شود که موقعیت دقیق آن زیر دنده ها و پشت شکم است. کلیه در مردان حدود 125 تا 175 گرم و در زنان حدود 115 تا 155 گرم است. کلیه راست به دلیل موقعیت کبد اندکی پایین تر از کلیه چپ است. کلیه ها توسط دنده ها محافظت می شوند. به صورت دقیق تر ، قسمت های بالایی کلیه توسط دنده یازدهم و دوازدهم محافظت می شود. به طور معمول طول کلیه حدود 11 تا 16 سانتی متر، عرض آن 6 سانتی متر و ضخامت آن حدود 4 سانتی متر است.علاوه بر دنده ها، کلیه توسط موارد دیگری نیز محافظت می شوند مانند کپسول فیبری که از جنس بافت پیوندی متراکم و نامنظم پوشیده شده است.به علاوه به حفظ شکل کلیه هم کمک می کند.

کار کلیه تصفیه خون است و آب و مواد زائد را به ادرار تبدیل می کند سپس از راه میزنای، ادرار را به مثانه هدایت می کند تا از بدن دفع شود.کلیه سیستم هوشمندی دارد که می تواند مواد غیر دفعی را جذب کند و مواد زائد را در مثانه ذخیره کند تا در زمان مناسب از بدن دفع شود.

دارو ها می توانند میزان مواد معدنی و نمک موجود در ادرار را کنترل کنند و در درمان انواع خاص سنگ های کلیوی مفید باشند.

درمان دارویی سنگ های کلیوی: برای جلوگیری از شکل گیری سنگ های کلسیمی ،پزشک یک داروی تیازیدی یا یک داروی حاوی فسفات را تجویز میکند.

دارو برای درمان سنگ های اسید اوریکی:

آلوپورینول (Zyloprim , Aloprim) با کاهش سطح اسیداوریک در خون و ادرار و حفظ قلیای ادرار در درمان سنگ های اسید اوریکی موثر است.

دارو برای سنگ های استروئیدی:

سنگ های استروویت در اثر عفونت های ادراری تشکیل می شوند به همین دلیل پیشگیری و درمان عفونت های ادراری در پیشگیری از تشکیل این نوع سنگ ها موثر است.استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک با دوز کم به دستیابی به این هدف کمک می کند.

دارو برای سنگ های سیستینی:

درمان سنگ های سیستینی می تواند مشکل باشد. مایعات بیشتری بنوشید تا ادرار بیشتری تولید کنید. اگر این امر به تنهایی کمک نکند، ممکن است دارویی برای کاهش میزان سیستین ادرار تجویز کند.

با تشکر از صرف وقت و مطالعه مقالات ما.

doctor alireza_rezaei وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *